Przejdź do głównej zawartości

TOP 10 ODKRYĆ MUZYCZNYCH KTÓRE POWINNEŚ PRZESŁUCHAĆ !



1.  Po raz pierwszy ten że utwór usłyszałem za pośrednictwem serialu. Tak serialu ! Przesłuchując sobie ścieżkę dźwiękową "13 Reasons Why" w pewnym momencie moich przeszukiwań natknąłem się na taką oto perełkę. Mieszanka gitar, syntezatorów, perkusji oraz solidnego podbitego wokalu, cóż chcieć więcej. 


The Moth & The Flame - Young & Unafraid 




2. Kolejna alternatywa która przebiła się przez moje uszy to Monsters Ruelle. Utwór tak charyzmatyczny, a za razem tak tajemniczy wciąż daje mi ogromny zasób energii jak i powód by go zapętlać.  Mieszanka dubstepu - elektroniki plus udział genialnego wokalu Ruelle daje mega satysfakcje ze słuchania !

Ruelle - Monsters


 


3.  Gorillaz wraca i ma się dobrze! Tymi słowami można określić ich nowy album zwany Humanz. Utwór Let Me Out który możecie tutaj zobaczyć to mój najlepszy, a za razem ulubiony utwór z tej płyty. Mroczny klimat, rap emanującego emocjami Pushy T, szokująca Mavis Staples oraz niezastąpiony 2D ! Takie połączenie musiało się udać!

Gorillaz - Let Me Out




4.  Jeżeli miałbym wymienić tylko jedną osobę która mnie muzycznie zaskoczyła to szczerze wstawiłbym tutaj Rag'n'Bone Mana. Człowiek o tak niebywałej barwie głosu nie mógł przejść obojętnie. Pierwszym zetknięciem z jego twórczością był utwór Human. Mając możliwość słuchania tego utworu w samochodzie, z początku moje przeczucie podpowiadało, że jest to czarnoskóry wykonawca. Wielkim zaskoczeniem okazało się, że jest to człowiek wywodzący się z Anglii z wieloma tatuażami, z wielkim głosem oraz wielką posturą. Utwór który szczególnie utkwił mi z jego debiutanckiej płyty "Human" to genialne Skin. Jak najbardziej polecam !

PS: Human i Humanz. Ciekawa zbieżność tytułów :) 

Rag'n'Bone Man - Skin



5. Childish Gambino i jego Telegraph Ave ("Oakland" By Lloyd). Childish jako artysta , aktor oraz śpiewak powinien dostać nagrodę wszech czasów. Jego perfekcyjne podejście zamienia debiuty w legendarne krążki. Telegraph Ave z płyty Because Internet to utwór wszechstronny oraz jak najbardziej godny sprawdzenia ! Życzę więcej takich osób w świecie muzyki !

Childish Gambino - Telegraph Ave ("Oakland" By Lloyd) 

6.  Moją wielką miłością jeżeli chodzi o momenty w muzyce to na pewno lata 80. Dźwięk wszelkich syntezatorów, skocznych melodii, genialnych aranżacji wokalnych i pomysłów na teledyski sprawiły, że Miami Night 1984 - Ocean Drive to pozycja godna polecenia, tym bardziej jeżeli jesteś zakochany w takich rytmach ! 


Miami Nights 1984 - Ocean Drive


                                         

 7. Adaptation. Po przesłuchaniu niedawno zakupionego prze ze mnie Kiss Land The Weeknd'a po pierwszym odsłuchu w mojej playliście zagościł utwór Adaptation. Z jednej strony dostajemy niepowtarzalny głos Abla, z drugiej mocno tripowy beat który jednym słowem oczarował mnie. Jeżeli znasz The Weeknd'a tylko ze Starboya to Kiss Land będzie dla ciebie ciekawym eksperymentem jak i porównaniem Abla przed wielkim hypem. Polecam!

   The Weeknd - Adaptation

 


8. Moja przygoda z Boys Life w dużej mierze zaczęła się od gry Watch Dogs 2. Genialna ścieżka dźwiękowa złożona z bardzo znanych lub mniej znanych utworów potrafi zachwycić. Kiedy usłyszałem kawałek Small Black w grze osłupiałem. Chilloutowo ambientowy klimat i świetny wokal pokazały, że nawet w nieoczywistych okolicznościach można znaleźć coś ciekawego. Miód dla uszu! 

Small Black - Boys Life

 9.Tupac wraca ? Tupac jak wiadomo to nieśmiertelna legenda w rapie. Przy dużej ilości jego dokonań które naturalnym krokiem było, że ktoś połączy nowoczesne brzemienia z oldschoolowym flow. Dzięki takim krokom dostaliśmy Do U Wanna - Arctic Monkeys vs. 2Pac (Mashup). Po przesłuchaniu tego tracku zatkało mnie. Równowaga Arctic Monkeys i 2Pac'a na jednym beacie to majstersztyk. Jeżeli szukasz czegoś nowego to polecam ci wertować wszelkie blendy! Warto ! 

Do U Wanna - Arctic Monkeys vs. 2Pac (Mashup)


10. Ostatni utwór który warto polecić to Odyseusz składu The Dumplings. Nie tuzinkowy tripowo chilloutowy klimat połączony z wokalem Justyny Święs jest czymś co niszczy moją głowę jak i sprawia, że warto się zanurzyć w tym muzycznym oceanie!

The Dumplings - Odyseusz



 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SARIUS - Antihype RECENZJA

Sarius to Mariusz, Mariusz to Sarius! Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak kończysz. W przypadku twórczości Mariusza fundamentalnym stwierdzeniem było by: Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak kończysz lecz czy umiesz w odpowiednim momencie podnieść się i brnąć w to dalej ? Mariusz udowodnił nam, że z pomocą niewielu można zrobić bardzo wiele. Na Antihype to widać, słychać i czuć. Od czasów gdy Sarius był nieznanym odkryciem które wparowało do Asfaltu moje oko ciągle obserwowało jego poczynania. Kilka płyt, niesamowite gościnne występy takich raperów/producentów jak : O.S.T.R. , Ras, Had Hades, W.E.N.A., Jeżozwierz, Green, Voskovy oraz Soulpete oraz zawarta w swoim flow oryginalność. Według mnie mieć wszystko nie znaczy być zwycięzcą. Większość dzisiejszej sceny to te same problemy, kopiowane schematy i wyższość nad innymi. Kiedy słucham lub szukam danego wykonawcy/rapera/artysty chce czuć, że to co słucham jest ciężką pracą z poświęceniami, a nie zlepkie

SONAR Pętle (recenzja) + moja subtelność gatunkowa w Polsce

 I. Wprowadzenie       Przesłuchując przeróżne stacje radiowe staram się znaleźć coś co przyciągnie mój słuch na dłuższą chwilę. Mozolne przeszukiwania w pewnym stopniu dają pożądany prze ze mnie efekt jednak większość tego co mógłbym wysłuchać bywa zalewem czystej komercji lub hitów z lat 80/90. Nie chciałbym tutaj obrazić legendarnych utworów, szczególnie tych zagranicznych jednak powtarzanie tego samego do znudzenia bywa mocno irytujące. Większość młodych ludzi w tym ja, starają się unikać takich stacji i wprowadzać co raz częściej swoje innowacje. Jedną z nich okazują się kawałki na płytach, nośniki pamięci czy też usługi streamingowe typu : Spotify, TIDAL itp. Jak się okazuje jest to znakomite rozwiązanie które daje pole popisu do kreatywności. Zastanawiacie się pewnie teraz czym jest ta kreatywność? Przecież złożenie swojej playlisty lub zgranie ulubionych piosenek to nic wielkiego... A więc wyjaśniam.   Usługi streamingowe często dają nam możliwość wysłuchania losowej pl

Adi Nowak - ĆVIR

Kiedy pierwszy raz zasiadłem do twórczości Adiego Nowaka moja głowa wiedziała, że do takiej muzyki jak i do takiej twórczości potrzeba więcej niż kilka odsłuchań. Kilka teledysków, kilka singli, ciekawe brzmienia, ok. Nie porwało mnie. Dlaczego więc do cholery piszę o nowym albumie tego artysty? Życie człowieka jest niczym nieustannie pędząca loteria w której można się spodziewać wielu rzeczy jak i łatwo wpaść w zawód. Moje podejście do zaakceptowania takiej muzyki jak i takich artystów nie było proste jak i łatwe lecz z dzisiejszej perspektywy słuchacza jak i fizycznego kolekcjonera gatunków muzycznych szanuje moją decyzje. Szanuje ją ponieważ bez pewnych zmian oraz odstawienia ściśniętego rap bólu dupy ominąłbym taką oto perełkę.  Ćvir, ćvir, ćvir jak to ranny ptaszek rzekł.  Kfuc! Kfuc! A propos ptaszków to Adi na swoim najnowszym albumie ma wielką fascynacje światem ornitologii. Mieszanie tego tematu wraz z cholernie śmieszno pomysłową wizją alb